Student interruption in decade 2000: UACJ Case
The opening of the access to education worldwide implies a positive trend in the enrolment of students. The case of the undergraduate studies in Mexico is no exception. Ironically, increases in enrollment translate into an increase in the dropout rate that starts with the interruption of studies. Wh...
Guardat en:
Autors principals: | Myrna Limas Hernández, Ikuho Kochi, Margarita Grajeda Castañeda |
---|---|
Format: | Artículo |
Idioma: | spa |
Publicat: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2021
|
Matèries: | |
Accés en línia: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/noesis/article/view/228 |
Etiquetes: |
Afegir etiqueta
Sense etiquetes, Sigues el primer a etiquetar aquest registre!
|
Ítems similars
-
Modelos de analítica de datos para la recomendación de estrategias que apoyen la trayectoria académica de estudiantes en riesgo de deserción en la UACJ: 6CP23-6
per: César Alonso Rivas Flores, et al.
Publicat: (2023) -
Academic failure in higher education: Socio-cultural analysis from the perspectives of students and teachers in Mexico
per: Gallur Santorun, santiago
Publicat: (2018) -
Intervención instruccional para potenciar habilidades metacognitivas en estudiantes de preparatoria en riesgo de deserción escolar.
per: O'farrill Jiménez, Juan Carlos
Publicat: (2019) -
The postgraduate affected by female students: Ciudad Juarez 2000-2022
per: Graciela Larrea de la Rosa
Publicat: (2023) -
Students’ perspectives on using YouTube as a source of mathematical help: the case of ‘julioprofe’
per: Esparza Puga, Danelly Susana
Publicat: (2021)