Tutoring to novel teachers. A fragment of skylight from the border of Ciudad Juarez
This article describes and interprets the tutoring of novice teachers in a preschool area of Ciudad Juarez. The study is situated in the interpretive paradigm; It makes use of the ethnographic method and research techniques such as participant observation and interview. The partial results show th...
Guardado en:
Autor principal: | Silvia Gabriela Alvídrez Minora |
---|---|
Formato: | Artículo |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2022
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/ChihuahuaHoy/article/view/4979 |
Etiquetas: |
Agregar Etiqueta
Sin Etiquetas, Sea el primero en etiquetar este registro!
|
Ejemplares similares
-
A historical vision of the Centros de Actualización del Magisterio in the state of Chihuahua
por: Alejandra Torres León, et al.
Publicado: (2023) -
Jefatura de Función de Tutoría Institucional. Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
por: Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
Publicado: (2018) -
“Experiencias de formación y acompañamiento de profesores de nuevo ingreso a educación primaria en Ciudad Juárez”.
por: Véliz Navarro, Elda Aída
Publicado: (2021) -
Competencias esperadas en el joven maestro mexicano. Práctica docente e identidad
por: Fernando Sandoval Gutiérrez
Publicado: (2021) -
Teacher training in the state of Chihuahua: Between the health challenge and teacher resilience
por: Evangelina Cervantes, et al.
Publicado: (2023)