Situated learning through local stories: positioning socio-ecological concerns, knowledge and practices in school
The article analyzes the importance of the local stories, which contain concerns, knowledge and practices to look after the socio-ecological environment, to trigger situated and pertinent teaching and learning processes in primary education in rural and indigenous contexts in Veracruz, Mexico. In pa...
保存先:
主要な著者: | Rosa Guadalupe Mendoza Zuany, Juan Carlos Sandoval Rivera, Paula Martínez Bautista |
---|---|
フォーマット: | Artículo |
言語: | spa |
出版事項: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2023
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/noesis/article/view/4096 |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
類似資料
-
Abandoned school spaces; teaching practice and educational policy in Chihuahua, Mexico
著者:: Fernando Sandoval Gutiérrez, 等
出版事項: (2020) -
Estudio socioambiental del sector ladrillero artesanal en el municipio de Coyuca de Benítez, Guerrero
著者:: F.N. Bahena-Martínez, 等
出版事項: (2020) -
Movimiento de protesta de jóvenes de clase baja (Resumen Universitario)
著者:: Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
出版事項: (2016) -
Evaluation of an eco-community applied to urban diagnosis in the state of Hidalgo Mexico
著者:: Jael Villegas Roa
出版事項: (2019) -
The construction of tourism in new destinations: Lights and shades. A case study: La Rioja (Spain)
著者:: Sergio Andrés Cabello, 等
出版事項: (2021)