Oral history an immediate history. The recovery of the educational participant through critical historiography
This article discusses the importance of educational subject’s voice and memory, in actual living historical speech. At school, as social context space, and the subjective interaction of its actors in it, narrative and oral skills are tools of oral history and in depth interviews, important to captu...
Enregistré dans:
Auteurs principaux: | Isabel Arcudia García, Francisco A. Pérez Piñon |
---|---|
Format: | Artículo |
Langue: | spa |
Publié: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2021
|
Sujets: | |
Accès en ligne: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/noesis/article/view/247 |
Tags: |
Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!
|
Documents similaires
-
A brief musical History of Ciudad Juarez
par: Servando Pineda
Publié: (2021) -
Historia reciente e historia oral, un nuevo abordaje historiográfico
par: Celina Alvarado Gamiño
Publié: (2023) -
La huelga de 1967 en la Escuela Superior de Agricultura Hermanos Escobar
par: Alicia De los Ríos Merino
Publié: (2016) -
Juárez literature: Between realism and recent history
par: Margarita Salazar Mendoza
Publié: (2021) -
Nivel socioeconómico y salud oral en estudiantes universitarios de la Licenciatura en Educación Física de la UV
par: Evelyn Guadalupe Torres Capetillo, et autres
Publié: (2021)