Physics Teaching Strategies Supported on the Didactics of Proportional Reasoning
Proportional reasoning has not been sufficiently exploited in physics education, although this ability is a characteristic of scientific thinking. In this work, we show how the specific didactics of proportionality can be applied to the teaching-learning processes of physics subjects in high school-...
保存先:
主要な著者: | Ulises Solís Hernández, Beatriz Oropeza Villalobos |
---|---|
フォーマット: | Peer reviewed article Artículo evaluado por pares |
言語: | spa |
出版事項: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2024
|
主題: | |
オンライン・アクセス: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/culcyt/article/view/6559 |
タグ: |
タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!
|
類似資料
-
Is there a correct form to teach? Teaching styles and teaching in high levels at Cuauhtémoc
著者:: Karla Ivonne Gonzalez Torres, 等
出版事項: (2023) -
Ecotourism and theories of learning/education
著者:: González Herrera, Manuel Ramón
出版事項: (2021) -
Space-time in the teaching of physics
著者:: Erick Rodolfo Ortiz Ibáñez, 等
出版事項: (2024) -
Presentation
著者:: Dr. Jesús Manuel Sáenz Villela
出版事項: (2025) -
Diseño, elaboración, uso y organización de materiales didácticos para la enseñanza de lenguas extranjeras: el caso del uso del diccionario a través del video. (Parte 1)
著者:: Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, 等
出版事項: (2017)