Physics Teaching Strategies Supported on the Didactics of Proportional Reasoning
Proportional reasoning has not been sufficiently exploited in physics education, although this ability is a characteristic of scientific thinking. In this work, we show how the specific didactics of proportionality can be applied to the teaching-learning processes of physics subjects in high school-...
Gardado en:
Main Authors: | Ulises Solís Hernández, Beatriz Oropeza Villalobos |
---|---|
Formato: | Peer reviewed article Artículo evaluado por pares |
Idioma: | spa |
Publicado: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2024
|
Subjects: | |
Acceso en liña: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/culcyt/article/view/6559 |
Tags: |
Engadir etiqueta
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!
|
Títulos similares
-
Is there a correct form to teach? Teaching styles and teaching in high levels at Cuauhtémoc
por: Karla Ivonne Gonzalez Torres, et al.
Publicado: (2023) -
Ecotourism and theories of learning/education
por: González Herrera, Manuel Ramón
Publicado: (2021) -
Space-time in the teaching of physics
por: Erick Rodolfo Ortiz Ibáñez, et al.
Publicado: (2024) -
Presentation
por: Dr. Jesús Manuel Sáenz Villela
Publicado: (2025) -
Diseño, elaboración, uso y organización de materiales didácticos para la enseñanza de lenguas extranjeras: el caso del uso del diccionario a través del video. (Parte 1)
por: Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, et al.
Publicado: (2017)