Physics Teaching Strategies Supported on the Didactics of Proportional Reasoning
Proportional reasoning has not been sufficiently exploited in physics education, although this ability is a characteristic of scientific thinking. In this work, we show how the specific didactics of proportionality can be applied to the teaching-learning processes of physics subjects in high school-...
Uloženo v:
Hlavní autoři: | Ulises Solís Hernández, Beatriz Oropeza Villalobos |
---|---|
Médium: | Peer reviewed article Artículo evaluado por pares |
Jazyk: | spa |
Vydáno: |
Universidad Autónoma de Ciudad Juárez
2024
|
Témata: | |
On-line přístup: | http://erevistas.uacj.mx/ojs/index.php/culcyt/article/view/6559 |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
Podobné jednotky
-
Is there a correct form to teach? Teaching styles and teaching in high levels at Cuauhtémoc
Autor: Karla Ivonne Gonzalez Torres, a další
Vydáno: (2023) -
Ecotourism and theories of learning/education
Autor: González Herrera, Manuel Ramón
Vydáno: (2021) -
Space-time in the teaching of physics
Autor: Erick Rodolfo Ortiz Ibáñez, a další
Vydáno: (2024) -
Presentation
Autor: Dr. Jesús Manuel Sáenz Villela
Vydáno: (2025) -
Diseño, elaboración, uso y organización de materiales didácticos para la enseñanza de lenguas extranjeras: el caso del uso del diccionario a través del video. (Parte 1)
Autor: Universidad Autónoma de Ciudad Juárez, a další
Vydáno: (2017)